Najlepszą strategią na Chicę jest pewien błąd Scotta. Jeśli Chica wejdzie do biura to można włączyć monitoring, Chica go z powrotem wyłączy, ale my go możemy znów otworzyć i tak w kółko. Czas w grze nadal krąży. Jeśli wszystko pójdzie dobrze to Chica nie wykona Jumpscare do 6AM. . Istnieje jeszcze druga strategia na Chicę: zignorować ją w drzwiach, wtedy przyciski się zablokują, ale Chica nie wykona ataku, dopóki nie podniesiemy monitora. Freddy nie zaatakuje, bo będzie czekał, aż Chica się z nami rozprawi. Nie będziemy musieli martwić się o nią i Freddy'ego do 6 AM. Nie wolno nam jednak podnieść monitora. Z Bonnie'm lepiej tak nie robić, bo Foxy może wbiec do biura nawet kiedy on jest przed biurem.
Jeśli ktoś nie chce "iść na łatwiznę" i sprawdzić swe umiejętności może mieć z nią poważne kłopoty. W pierwszych nocach dźwięki mogą pomoc w walce z nią. Tupanie oznacza, że poszła do innej lokacji, lecz problem polega na tym, że Chica może iść dalej lub cofnąć się i przez to nie można określić gdzie jest jak w przypadku Freddy'ego. Dźwięki obijania się o garnki wydaje tylko, gdy jest w kuchni co jest nawet bardzo korzystne w łatwiejszych nocach. Niestety w bardziej zaawansowanych przemieszcza się lub cofa tak szybko, że dźwięki nie nadążają i pojawiają się z opóźnieniem. Skutkuje to tym, że trzaskanie jest słyszalne, nawet gdy Chici nie ma w kuchni.