W dzień jest kelnerką i wokalistą wraz z Bonnie'm oraz Freddy'm. Jednak w nocy ożywa i stara się dostać do lokacji z nocnym stróżem. Jak inne ani z wyjątkiem Foxy'ego zaczyna na scenie. Używa tej samej trasy, co Freddy, ale zaczyna się poruszać już w nocy 1 i potrafi się cofać. Kiedy się przemieszcza to wyłącza kamery w lokacji, z której wychodzi i wchodzi. Po opuszczeniu punktu startowego idzie do jadalni, gdzie stoi po lewej stronie od środkowego rzędu stolików lub pojawia się zamiast niej, jej halucynacja. Jego obecność oznacza, że Chica nadal jest w pomieszczeniu. Następnie pojawia się w toaletach, gdzie może stać w wejściu do nich albo wpatrywać się w kamerę. Później wchodzi do kuchni, o czym może, ale nie musi powiadomić dźwięki przypominające obijanie się o garnki. Jest to jedyny sposób, który wskazuje na to, że Chica jest w tym miejscu. Przedostatnią lokacją jest Zachodnich dzrwi, gdzie może być na jego końcu bądź przy plakatach z otwartym dziobem. Ostatnia lokacja to jego róg. W pierwszych trzech nocach stoi przed centralną ścianą, ale począwszy od nocy 4, jej głowa zaczyna wykonywać nagłe, szybkie, chaotyczne ruchy. Wydaje też typowo robotyczne dźwięki w poprzednich nocach. Po ukończeniu trasy pojawi się w oknie po zewnętrznej stronie drzwi. Dłuższe zwlekanie z zamknięciem drzwi lub nieświadomość o jej pojawieniu się skutkuje najpierw blokadą możliwości zamknięcia drzwi po prawej stronie lub zapalenia tam światła. Po otwarciu moniora wyda ludzkie jęczenie i zdejmie monitoring (o ile nie zrobi tego przedtem gracz) i wykona Jumpscare. Jeśli jednak prawe drzwi będą zamknięte i nie będzie mogła wejść to po pewnym czasie się się cofnie. Warto wiedzieć, że Chica pozostaje dłużej przy drzwiach niż Bonnie, za to pojawia się przed nimi rzadziej.