dzień jest nieczynną atrakcją, o czym informuje nas tabliczka Sorry! OUT OF ORDER. W nocy jednak ożywa i stara się dostać do lokacji z nocnym stróżem, by go wpakować w kostium Freddy'ego w magazynie i tym samym zabić. Używa innej strategii niż reszta przeciwników, co może świadczyć o inteligencji. Zamiast podchodzić coraz bliżej drzwi (Nie tyczy się Bonniego, który skacze po kamerach, jak mu się podoba) i czekać przed nimi, dając czas protagoniście na zamknięcie ich, używa najkrótszej dostępnej trasy i nie daje stróżowi nocnemu szansy na zabezpieczenie się.

Przez niemal całą grę znajduje się w Pirackim Kąciku, który jest jego lokacją startową, lecz przechodzi 4 fazy zanim ją opuści. Foxy porusza się, kiedy zbyt często albo za rzadko sprawdzamy jego pokój. W fazie pierwszej znajduję się on za kurtyną, i jeśli grac nie potrafi zachować balansu, aktywuje się i nieco ją odsuwa, pokazując tułowie i głowę oraz parę świecących oczu. W fazie drugiej, widzimy go już poza kurtyną. W fazie trzeciej, piracki kacik, stoi pusty i kurtyna jest mocno rozsunięta). Gdy przełączymy widok na kamerę 3 widać bo biegnącego przez zachodni korytarz  próbując wtargnąć do biura przez lewe drzwi. Jeśli wyjście zastanie zamknięte - wróci on do punktu startowego, wszakże jeszcze przez chwile będzie się dobijał do nich i zabierał trochę energi. Jeśli drzwi będą jednak otwarte - Foxy zatakuje. Kiedy ma zamiar przejść z jednej fazy do drugiej to tymczasowo wyłączy kamere w Pirackim Kąciku i z powrotem ją włączy po około 5 sekundach.